مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:502023-07-01اقتصادي

تامین آب شرب سال های آینده زنجان در گرو تکمیل سد مشمپا است 


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: در سال های آتی چالشی برای تأمین آب شرب پایدار به چشم می خورد که رفع این بحران در گرو تکمیل سد مشمپا است.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر باقری، ظهر شنبه در نشست خبری در مورد تأمین حق آبه های استان زنجان از رودخانه قزل اوزن و مشکلات کشاورزان طارمی اظهار کرد: حق آبه در نظر گرفته شده از شرکت مدیریت منابع آب وزارت نیرو برای کشاورزان طارمی اخذ شده است.

وی در خصوص متوقف شدن احداث سد پاوه رود و گلایه های کشاورزان از عدم تأمین آب از محل این سد تصریح کرد: پاوه رود به عنوان بند تنظیمی سد مشمپا تعریف شده بود و با توجه به مشکلاتی که در روند احداث سد مشمپا پیش آمد، بند پاوه رود نیز به پیوست این سد معطل ماند و ردیف اعتباری برای آن در نظر گرفته نشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه سد پاوه رود در حال حاضر 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: از یک ماه آینده احداث سد مشمپا کلید می خورد که به دنبال آن احتمالا تکمیل سد پاوه رود نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه در گلخانه ها مصرف آب به دلیل تولید بیشتر کاهش نمی یابد، ابراز کرد: میزان مصرف آب در گلخانه کم نمی شود اما نظام مند و قابل کنترل می شود؛ چراکه هدررفت، تبخیر و نفوذ آب نسبت به کشاورزی سنتی به طور چشمگیری کاهش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین آب شرب سال های آینده زنجان در گرو تکمیل سد مشمپا است 

تامین آب شرب سال های آینده زنجان در گرو تکمیل سد مشمپا است